shynar : Сургалтын цахим эх үүсвэр

Сургалтын цахим эх үүсвэр

цахим эх үүсвэр 1. Сургалтын цахим хэрэглэгдэхүүн боловсруулах онол, арга зүй Д.Цэдэвсүрэн Програмчлал-Дидактикийн тэнхмийн эрхлэгч E-Mail: [email_address] БОЛОВСРОЛ СОЁЛ ШИНЖЛЭХ УХААНЫ ЯАМ МОНГОЛ УЛСЫН БОЛОВСРОЛЫН ИХ СУРГУУЛЬ КОМПЬЮТЕР МЭДЭЭЛЛИЙН ТЕХНОЛОГИЙН СУРГУУЛЬ “ Мэдээлэл харилцааны технологийг сургалтын үйл ажиллагаанд ашиглах нь ” сургалт семинар, 2007. VII.23-29 2. Агуулга o МТ, МХТ гэж юу вэ? o Цахим сургалт гэж юу вэ? o Сургалтын цахим хэрэглэгдэхүүн гэж юу вэ? o Сургалтын цахим хэрэглэгэхүүн боловсруулах арга зүй o Сургалтын цахим хэрэглэгэхүүн боловсруулахад хэрэглэх програмууд 3. Үндэслэл o Өнөө үед МХТ-ийг багшлах үйл ажиллагаандаа хэрэглэх, хичээлийн агуулгад интеграцчлах асуудал багш бүрийн өмнө тавигдаж байна. Олон улс оронд МХТ-ийг сургалтын үйл ажиллагаанд хэрэглэснээр сургалт нь үр дүнд хүрч байгаа тухай өгүүлсэн байдаг боловч МХТ-ийг хэрэглэх нь сургалтын чанартай болгох цорын ганц арга зам биш юм. Харин цахим сургалтыг хэрэгжүүлэхэд МХТ-ийн сургалтанд хэрэглэх зайлшүй шаардлагатай болж байгаа билээ. МХТ-ийг сургалтанд хэрэглэж байгаагийн нэг чухал ирлэл нь түүнийг ашиглан сургалтын дидактик шаардлагыг хангасан хэрэглэгдэхүүн боловсруулах явдал байдаг. 4. Мэдээллийн технологи гэж юу вэ? o Мэдээллийн технологи (МТ, IT) гэдэг нь тодорхой мэдээ, мэдээллийг компьютер болон холбоо мэдээллийн техникийн тусламжтайгаар боловсруулах тухай ойлголт юм. 5. Мэдээлэл холбооны технологи гэж юу вэ? цахим сургалт Хууль зүйн ухааны доктор, Амстердамын Компьютер, эрх зүйн хүрээлэнгийн судлаач Александр Пастуховын Бостоны их сургуулийн шинжлэх ухаан, технологийн эрх зүйн сэтгүүл (12 B.U. J. SCI. & TECH. L. 310)-д нийтлэгдсэн "International taxation of income derived from electronic commerce: current problems and possible solutions" өгүүллээс товчлон хүргэж байна. Худалдаатай холбогдсон харилцаа мэдээллийн технологийн ололтын үрээр гайхалтай өөрчлөгдөж байна. Компьютерууд интернэт болон интранетэд холбогдсоноор орон нутгийн бус, дэлхий нийтийг хамарсан бизнес болон хөгжиж буй. Жижиглэнгийн онлайн худалдаа л гэхэд 1998 онд 22 тэрбум ам.долларын хүрээнд эргэлдэж байсан бол 2008 оны байдлаар 230 тэрбум ам.долларын хэмжээнд хүрчээ. Интернэт нь аж ахуй эрхлэгчид, хувь хүмүүсийн хувьд ашиг орлогын анхдагч эх үүсвэр. Иймээс олон улсын татварын эрх бүхий байгууллагуудын хувьд цахим худалдаанд тохирсон татварын зохицуулалтыг эрэлхийлэх болсон. Урьдын харилцаа холбоо, худалдаанаас ялгарах интернэтийн онцлог нь өнөөгийн олон улсын татварын зарчмыг хэрэгжүүлэхэд төвөгтэй болгож байна. Интернэт дэх цахим худалдаа бодит орон зайд оршдоггүй, төвлөрлийг сааруулдаг. Интернэтийг хэрэглээнээс гаргахын тулд худалдагчийн хувьд үйлчлүүлэгчтэйгээ шууд харилцах буюу зуучлагчаар дамжуулан харилцах шаардлагатай болно. Талуудын цахим шуудан, интернэтийн домэйн нэрийг нуух боломжтой төдийгүй байршлын мэдээллийг бүхэлд нь хамгаалж болдог. Энэхүү бодит байршлыг тогтоох боломжгүй нь татвар ногдуулахтай холбогдсон гол асуудал юм. Олон улсын татварын өнөөгийн хэм хэмжээний дагуу тодорхой нэг газар татвар төлөгчөөр бүртгэгдээгүй этгээдэд татвар ногдуулах боломжгүй. Цахим хэлцлийг заавал бодит газарт гүйцэтгэх шаардлагагүй учраас аж ахуй эрхлэгчид одоогийн олон улсын татварын зарчмыг ашиглан татвараас зайлсхийдэг. Эдгээр хүчин зүйлийн улмаас улс орнуудын татварын асуудал хариуцсан байгууллагууд цахим худалдааны татварын талаар нэгдмэл шийдэлд хүрэхээр хичээх болжээ. Тодруулбал, тус асуудлаарх хэлэлцүүлэг нь улсуудын улстөрийн бодлогод шууд нөлөөлж, тэдгээр улсууд өөрсдийн хувийн ашиг сонирхлоос үл хамааран олон улсын харилцан ойлголцол, чөлөөт худалдаа, бүх нийтийн сайн сайхны төлөө хамтран ажиллаж байна. Тус өгүүлэлд цахим худалдааны олон улсын орлогын албан татварын тогтолцоог өөрчлөхтэй холбогдсон төрөл бүрийн саналын давуу болон сул талд
start=-100 , cViewSize=50 , cPageCount=0

Сэтгэгдэлгүй байна

null

Сэтгэгдэл үлдээх



(нийтэд харагдахгүй)

(оруулах албагүй)
(HTML синтакс зөвшөөрөгдөөгүй)


(Зурган дээрх тоог оруулна уу)